Tuesday, September 11, 2012

Dia dah tak nak botol langsung sekarang ni~! sob~! sob~!

    Dari bulan APRIL baru sekarang rasa nak tulis blog ni semula.... Ntah lah kan.... Sibuk ngan anak yer jugak...Kadang nak tulis tapi macam tak tahu nak tulis apa sebenarnya kat blog aku nin pun yer jugak.... Sekarang ni bila dah ada Baby ni...macam nak update ja pasal anak aku ni kan... Pejam celik Pejam celik dah 7bulan besarnya anak aku ni...Walau aku tgk dia ni kecik comel ja,,, (tgk lah ummi abah dia....kecik ja kan) #perasan

     Huuuu....paling aku susah ati sampai sekarang adalah anak ku sgt bijak....walau pun org cakap dia sgt susah dan menyusahkan...tapi dah dia anak aku...aku rasa tak lah susah mana cuma dia amat lah peka pada keadaan sekeliling.. Selama 7 bulan ni baby pu3 sangat-sangat tidak mahu minum menggunakan botol... Lelagi apabila aku ada dengan nya...Hanya mahu sy juga...Oh baby... even susu dalam botol tu adalah susu yang baru diperah...bertuah betul anak ku ni kan...huhuhu... membazir sahaja susu itu selalunya... dulu nak jugak minum...lepas raya ni langsung tak mahu nya lah klu bagi botol...nampak puting dah geleng kepala maca org besar.... Puas pujuk dah... Tak jalan... #dunwanbottle... Dulu punya cerita dan bli macam2 botol dan puting...Pu3 xmo okay... nasib baik tak bli mama jumi...klu bli pu3 tak mo mmg nangis teresak2 terus~!

    Ada tanya kat doktor jugak...doktor tanya aku balik."awak tak ajar dia dari baby ker?" sy jawab lah "dari dalam hari lagi doktor"... In dat case ur baby so brilliant. dia tahu bezakan antara yang betul dan tipu... (ni nak sedapkan ati aku ke apa).. advantage nya baby tak kan confuse antara ibu dan botol... alahai,,,bby pu3 mmg tak mahu kowt botol~!

     Kesian tgk baby Pu3...sekarang ni lagi sgt sgt kurang susu...sebelum g kerja dan selepas balik kerja ja bagi dia nenen..sebab pengasuh bagi makan ja...sedih tau...baby membesar kene minum susu... bercadang nak bli training cup nak ajar pu3 minum susu melalui cawan... even saya pump susu baby tetap tak mo... kadang sy cuti sudukan jer lah kat dia susu... tapi sikit2...2oz ja...tapi kerap lah...malangnya, rajinlah pulak pengasuh dia nak buat macam tu kan? niat yang murni hari ni nak g carik training cup.. harap baby pu3 senang minum susu lepas ni... #wish 

     Dari review ramai orang baby 6m++ dah leh bagi belajar minum pakai spout/training cup...malangnya aku dah bli pon soft spout avent dan brand MAM... gambar ajar dia minum pakai spout mmg tak de sebab sy struggle ajar dia sampai tak terpikir nak amik gamba...baby still refuse...ikut perangai sapa ni aku pun tak tahu lah kan... hihihihi.... Harap sgt arini nak bli lain dan baby pu3 akan suka jugak.... #caiyokk
`1



No comments:

Post a Comment